Passiersadel

Herregud ! Min passier Optimum köpte jag ny 2005. Ett par år senare blev det en liten spricka i själva sitsen, där sömmarna löper. Vi kontaktade Passier i Tyskland, och min garanti gällde inte på utsidan, alltså skinnet !!Dessutom påstod de att jag inte hade skött min sadel ordenligt.

Passiersadeln var endast 3 år gammal, Passier gjorde den bedömningen på ett kort.

Sprickan var ju i sömmen, hur jag än hade smörjt sadeln hade sprickan ändå uppkommit. Ett  sådant stort företag som Passier som beter sig så illa och skyller på min oaktsamhet. När det är dom som har använt för tunnt skinn, som inte håller.

Hade jag lyckats fördärva en kvalitetssadel på bara några år. Det kändes som ett slag i ansiktet.

Jag blev helt paff, det existerade inget "kunden har alltid rätt"

Passiersadeln hade ändå varit i Tyskland för omstoppning, och att dom inte såg på sömmarna att de var sköra tyckte jag var konstigt. Det verkade som inte sadeln tålde att bli omstoppad.

Passier sa att jag måste betala allt själv. Det skulle väl bli runt en 3-4 tusen. Jag brydde mig aldrig om att skicka ner den, det har gått bra att rida i den ändå, trots sprickan.

Nu har det hänt något nytt med sadeln, knäklossarna är på väg att lossna !! helt otoligt.

Min dyra Passier Optimum är endast 8 år! Funderar på att köpa en ny sadel men dock ej "det bästa" som jag hörde då, så var Passier outstanding.

Den stora förloraren är Passier själv. Dom vill stå för hög kvalitet osv, men behandlar sina kunderna får ingen kvalitet. Dessutom finns det en stor konkurrans på marknaden idag.

Man ska vara rädd om sina "små kunder" det är dom ni lever på.

passiersadel.jpg 

 

Jag kommer aldrig att rekomendera Passier.

Kram Tina

 

 

20 juni 2013

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)